Framtiden, som aldrig blev av.

Vänskap som blev kärlek, kärlek som skulle bli vänskap

Vänskapen som skulle bestå försvann med regnbågens sken. Kärlekens som fanns försvann in i älvornas dans och förvandlades till en skör vänskapsmagi, magin försvann då älvorna flög till regnbågens slut. Kärleken är försvunnen för alltid. Vad händer med vänskapen? Kommer den tillbaka då regnbågen skiner? Skiner regnbågen åter igen, eller är den försvunnen med älvorna?

Snälla, försvinn inte..

Caroline 2009


Framtiden


Ett mörkt hål, en vild vuxen äng, en orörd sjö.
Ovisheten, rädslan och skräcken. Spänningen, nyfikenheten och längtan.
Låt den komma, låt oss få hoppa i vattnet, dansa på ängen och kika ner i hålet.
Vågar du, vågar jag.


Caroline 2009


WHY?


Varför förde ödet oss samman för att sedan splittra våra hjärtan?


Caroline 2009



Fånga mig

Fånga mig när jag faller
Bär mig med dina starka armar
Stryk mina kinder med dina vackra händer
Få mig att le igen, skratta med mig

Fånga mig när jag faller
Släpp mig aldrig mer
Håll mig i handen och led mig genom livet
Låt oss gå genom livet hand i hand

Fånga mig när jag faller
Tappa mig inte igen

Nästa gång faller jag
ner
i marken
hårt.

Låt mig inte falla mer.


Caroline 2009




Den vackra framtiden

Sorg, sorg över det som aldrig blev.
Framtiden som försvann, med vinden blåste den iväg, lång, långt bort, i mörkret.

Må den vila i frid, framtiden som aldrig blev av.



Caroline, 2010



Den sköra själen

Du smeker själen, akta, den kan gå sönder.
Många gånger förut har den spruckigt, gått sönder, i bitar, i glasbitar har den legat där på marken.
Några har trampat, stampat och spottat på den.
Nu har du den i dina händer, akta, den kan gå sönder.
Var varsam, kyss den med dina mjuka läppar, få den att le med dina fina och vackra ord.
Skada den inte som andra, svär inte åt den, ignorera den inte, slå den inte.
Akta, den kan gå sönder. Du har den i dina händer, den sköra själen.


Caroline 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0